بايد منتظر عمليات ها و پيروزي هاي بزرگ باشيم

بايد منتظر عمليات ها و پيروزي هاي بزرگ باشيم
سردار جعفری:
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دفاع از انقلاب اسلامی هم در جنگ سخت و هم در مسائل امنیتی و جنگ های نیمه سخت و هم در جنگ فرهنگی نقش مردم مومن و انقلابی، تعیین کننده و نقش جوانان، اساسی و سرنوشت ساز است.

 

 

 

 به گزارش مشرق، سردار سرلشکر جعفری در مراسم پایانی دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با تبریک هفته دفاع مقدس و سی و چهارمین سالگرد آغازجنگ تحمیلی از برگزار کنندگان دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی تقدیر کرد و همزمانی مراسم پایانی این نمایشگاه را با هفته دفاع مقدس، گرامی داشت.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط دفاع مقدس با جنگ نرم امروز گفت: جنگ نرم امروز هم شرایطی دارد که اگر آن شرایط را فراهم کنیم همان قداست جنگ دفاع مقدس را خواهیم داشت و همان پیروزی ها حاصل خواهد شد. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر جنگ دفاع مقدس هشت سال طول کشید این جنگ زمان بیشتری طول خواهد کشید.

سردار جعفری با مقایسه جنگ هشت ساله دوران دفاع مقدس با شرایط امروز افزود: اگر مومن واقعی هستیم در عرصه دفاع از دین و انقلاب اسلامی نباید فرق زیادی بین جنگ هشت ساله و جنگ نرم امروز قائل شویم.

سردار جعفری گفت: یکی ازمشکلات مقایسه این دو جنگ، این است که در جنگ نرم حس نمی شود و باور نمی کنیم اما جنگ سخت با دشمن کاملا حس می شود. وی افزود: حضور در جبهه جنگ سخت و عملیات کردن و به هدف رسیدن راحت تر از جنگ نرم است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: واقعیت این است که جنگ نرم امروز همانند هشت سال دفاع مقدس، قداست دارد. سردار جعفری با مقایسه نقش جوانان و مردم در دوران دفاع مقدس و جنگ نرم کنونی افزود: جنگ سخت هشت سال دوران دفاع مقدس برای دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام بود و جنگ نرم نیز با همین هدف است.

وی گفت: با نگاهی به وصیت نامه شهدا می بینیم که آنها برای دفاع از اسلام رفتند و در توصیه آنها اسلام و حمایت از رهبری و ولایت فقیه ، موج می زند.سردار جعفری افزود: اگر حضور مردم در دوران دفاع مقدس نبود سرنوشت جنگ و خوزستان ما نیز معلوم نبود. وی گفت: انگیزه حضور مردمی با ایمان، جهاد برای یاری دین خدا بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: معنویت و حضور مردم با انگیزه ایمانی و اعتقادی در صحنه های نبرد و همچنین وجود رهبری الهی و دینی از عوامل اصلی قداست بخشیدن به دوران دفاع مقدس است.

سردار جعفری گفت:‌ اگر نظام اسلامی جایگاه ولایت فقیه را نداشت، معلوم نبود حجم گسترده مردم با این انگیزه در جنگ اتفاق می افتاد؟ و سرنوشت جنگ نیز معلوم نبود چه می شد. وی افزود: در جنگ سخت، سازمان های دولتی و مسئولان دولتی پشتیبانی می کردند هر چند ناقص بود و یکی از مشکلات در جنگ این بود که پشتیبانی کامل وجامع انجام نمی شد و برخی مسئولان با برخی اقدامات مشکلاتی را برای آن دوران ایجاد می کردند.

سردار جعفری گفت: در هرجایی که موضوع دفاع از ارزش های انقلاب مطرح است چه در جنگ سخت و چه در جنگ امنیتی یا نیمه سخت مانند ماجرای سال های 78 و 88، حضور مردم مومن و انقلابی، تعیین کننده است. وی افزود: درجنگ سخت که هدف آن امنیت یا خاک کشور است اما در جنگ نرم که در مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، هدف خود مردم و ایمان و باور آنان است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ شاید برای همین است که اهمیت جهاد اکبر از جهاد اصغر بالاتر است برای اینکه در جنگ نرم فرهنگی، هدف، ایمان، دین و باورها و ارزش های جامعه است و این بسیار خطرناک است.

سردار جعفری افزود: بنابراین خطر جنگ نرم نسبت به جنگ سخت بسیار شدیدتر و مهم تر است و اثرش درباره موضوعیت انقلاب اسلامی، تعیین کننده است. وی گفت: اگر مسئولان و سازمان های دولتی در جنگ سخت حضور دارند و پشتیبانی می کنند اما این حضور در جنگ نرم یا دیده نمی شود یا بعضا مقابل جبهه جنگ نرم است.

سردار جعفری افزود: به عبارتی دیگر یکی از مشکلات در جنگ نرم با دستگاه های خودمان و برخی از مسئولان خودمان است. وی گفت:‌ ابزار جنگ نرم در دست دشمن است اما در داخل خودمان بیشتر است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یکی از تفاوت های جنگ سخت و نرم این است که در جنگ سخت، دشمن مشخص است و پشت خاکریزهاست اما در جنگ نرم همه قاطی هم هستیم و تشخیص دشمن و دوست بسیار سخت است به ویژه زمانی که پرده های نفاق و دورویی وسط می آید.

سردار جعفری با اشاره به دیگر تفاوت های جنگ سخت و نرم گفت: یکی دیگر از این تفاوت ها در مدیریت و هدایت جنگ است که مدیریت جنگ سخت از بالا به پایین است اما در جنگ نرم اینگونه نیست و نباید منتظر فرمان و دستور از بالا به پایین بود بلکه در این عرصه، حرکت انقلابی و خود جوش مردمی مهم است. وی افزود: اگر جنگ دفاع مقدس، به عنوان جنگ سخت هشت سال طول کشید در جنگ نرم زمان نداریم.

سردار جعفری گفت:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جنگ نرم شروع شده و شروع کننده آن ما بودیم و امام راحل بود که انقلاب کرد و جلوی نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاد و این جنگ پایان ندارد اما جنگ سخت را دشمن آغاز کرد. وی افزود:‌ اکنون جبهه جنگ نرم در حال آماده شدن است و باید منتظر عملیات ها و پیروزی های بزرگ باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره انگیزه، ایمان و اخلاص با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: برای موفقیت در جنگ نرم امروز، ایمان و اخلاص بالایی لازم است. سردار جعفری افزود: جنگ نرم امروز پیچیدگی های خاص خود را دارد به همین علت کسی که در این جبهه می خواهد کار کند باید از ایمان بالاتری برخوردار باشد. وی گفت: تلفات و خسارات جنگ سخت، شهید و جانباز است اما تلفات وخسارات ما در جنگ نرم خطرناک تر است و آن خروج از دین و تضعیف ایمان و ایجاد انحراف در باورهای مردم است و در نتیجه تلفات جنگ نرم بسیار سنگین است.

سردار جعفری افزود:‌ درجنگ سخت ایمان و اعتقاد مردم تقویت می شود و نتیجه هشت سال دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی به جهان و باور استقامت و پایداری در برابر نظام سلطه بود. وی گفت: ‌این موضوعات نشان می دهد اهمیت جنگ نرم بیشتر از جنگ دفاع مقدس با همه دستاوردهای بزرگ و قداستش است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مشکل اساسی در اینجاست که اهمیت جنگ نرم حس نمی شود و آنهایی که باید آن را حس کنند و معمولا در معرض مسئولین هستند این جنگ را حس نمی کنند و در جامعه هم ممکن است این اتفاق بیافتد.

سردار جعفری گفت: تجاوز در جنگ سخت به راحتی حس می شود اما در جنگ نرم حس نمی شود و بصیرت بیشتری می خواهد تا بفهمیم چطور در جنگ نرم در حال تلفات هستیم و این هجمه ها اثر می گذارد و خیلی ها خواب هستند. وی افزود: باید اقداماتی انجام شود تا این جنگ نرم حس شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دفاع از انقلاب اسلامی هم در جنگ سخت و هم در مسائل امنیتی و جنگ های نیمه سخت و هم در جنگ فرهنگی نقش مردم مومن و انقلابی، تعیین کننده و نقش جوانان، اساسی و سرنوشت ساز است.

سردار جعفری با طرح این پرسش که با توجه به ماهیت جنگ نرم چه باید بکنیم تا موفقیت و پیروزی در این جنگ نصیب ما شود افزود: تحمل سختی ها و فشارها در صحنه های مقابله با جنگ نرم سخت تر است.

وی با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تحمل صبر و همچنین خواص گفت: چراهایی که در رابطه با تصمیمات ولایت فقیه در زمینه سیاسی یا در مورد مسائل داخل کشور داریم یکی از عرصه های سیاسی جنگ نرم در کشور است.

سردار جعفری افزود: در اینجا تبعیت محض از ولایت فقیه و حرکت کردن در این مسیر مهم است. وی گفت: کسانی که بتوانند تحمل کنند و بدون شک و شبهه در این صحنه حرکت کنند می توانند اقدام موثر انجام دهند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما برای موفقیت در این جبهه جنگ نرم به تقوا، اخلاص و معنویت بالاتر از آنچه که در دوران دفاع مقدس داشتیم، نیاز داریم. سردار جعفری گفت:حتما فهم ابعاد جنگ نرم، تشخیص دوست از دشمن و اقدامی که می خواهیم انجام دهیم بسیار سخت تر است و نیاز به تلاش، خودسازی و همت بیشتر و سختکوشی داریم و از خدا می خواهیم در این زمینه کمک کند و شاهد عملیات های موفقیت آمیز دراین عرصه باشیم. وی افزود:‌جبهه انقلاب اسلامی در داخل، محتاج مجاهدت و تلاش جوانان مومن و انقلابی است تا سرنوشت این جنگ را در داخل و خارج رقم بزنند.

سردار جعفری گفت: انقلاب اسلامی در بعد خارجی به خوبی پیش می رود و موفقیت های پی در پی کسب می شود از جمله بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی توفیقات زیادی به دست آورده است. وی افزود: اما در داخل مشکل داریم، جبهه انقلاب اسلامی و پیشرفت انقلاب اسلامی در داخل مشکل دارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به حاضران گفت: موضوع جنگ نرم که شما در عرصه آن هستید در داخل است نه در خارج و موانع حرکت دراین مسیر نیز بیشتر در داخل است تا خارج و یکی از سختی های این کار در این عرصه چه در فضای مجازی و چه حقیقی در اینجاست.

سردار جعفری افزود: آن هایی که یا در عرصه های سیاسی یا انقلاب اسلامی مشکل دارند یا علنا می گویند یا اینکه پشت پرده نفاق، اعتقاداتشان را پنهان می کنند و در عمل، مانع ایجاد می کنند. وی با تاکید بر اینکه در این جبهه تلاش کردن و کار کردن بسیار سخت است گفت: خیلی نباید امیدمان به عرصه هایی مانند سازمان های رسمی دولتی در این عرصه باشد.

سردار جعفری افزود: نسبت به مسئولان امید زیادی نمی توان داشت، هر چه هست حرکت خودجوش مردمی است. وی گفت: باید گوشهایمان به لب های مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و با همت و ایمان و اخلاص بالا در این عرصه با روحیه جهادی تلاش و سنگرهای این جبهه را فتح کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حتما موفقیت در این عرصه با انقلاب اسلامی و با نیروهای حزب الله است انشااله با وحدت و یکپارچگی و هماهنگی بیشتر. سردار جعفری گفت: جبهه مردمی انقلاب اسلامی در حال شکل گیری در همه عرصه هاست که یکی از این عرصه ها فضای مجازی و رسانه های دیجیتال است.

وی افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری حدود بیست سال پیش موضوع شبیخون فرهنگی را اعلام فرمودند امروز وضعیت خوبی در این عرصه ها وجود دارد اما هماهنگ کننده وجود نداشت که این در حال شکل گیری است با لطف مقام معظم رهبری و توجه خاص ایشان و بستر سازی سپاه و بسیج که دراین عرصه دارند انجام می دهند.

سردار جعفری گفت:‌ همدیگر را دعا کنیم که در این عرصه زمینه لازم را در خودمان باید ایجاد کنیم و خدا توفیق دهد که آمادگی های لازم را برای جنگیدن در این جبهه داشته باشیم. وی در پایان سخنان خود ا براز امیدواری کرد نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

در این مراسم همچنین برترین های دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم پایانی این نمایشگاه معرفی و تجلیل شدند. ازصاحبان 45 مجموعه و اثر در بخش های رسانه های  برخط،  نشر دیجیتال، بازی و انیمیشن، بین الملل و فنآوری و اطلاعات که در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد معرفی و تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهترین حامی رسانه ای نمایشگاه، خبرگزاری فارس به عنوان مناسب ترین پوشش خبری نمایشگاه در فضای مجازی، مدیریت جهادی شهرداری تهران به عنوان بهترین حامی زیرساختی نمایشگاه و از رادیو اینترنتی صدای میقات به عنوان مدیریت رادیو نمایشگاه تجلیل شد.

دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در دو بخش اصلی و جانبی به همت سازمان فضای مجازی سراج از اول تا هفتم شهریور امسال در بوستان گفتگو برگزار شد.

بخشهای اصلی این نمایشگاه شامل موضوعات رسانه های  برخط، نشر دیجیتال،  بازی و انیمیشن، بین الملل و فن آوری و اطلاعات و همچنین بخش های جانبی آن شامل دیجیتال در آینه هنر، کارگاه ها و نشست ها، فرصت های و تهدید ها، واقعیت افزوده و کودک و نوجوان بود.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 10 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: